Tab Menu

Followers

Wednesday, August 1, 2012

Sinopsis - Hanya Padamu

Setelah diubah..

Hanya Padamu

BERKAHWIN atas dasar kepentingan diri. Tajul Askhin lelaki yang sepuluh tahun lebih tua dari Mira Ezuryn yang baru mencecah usia dua puluh tahun. Perkahwinan itu atas dasar untuk melunaskan hutang-piutang papa kepada Tajul Ashikin. Namun perkahwinan itu hanya bertahan untuk jangka masa yang pendek. Mira Ezuryn pinta dilepaskan dan Tajul Ashikin menurut kemahuan isterinya itu kerana tidak mahu menjadi lelaki dayus. Pada Mira Ezuryn pula perkahwinan itu bukan satu permainan.

            Lima tahun Mira Ezuryn merasa dirinya bebas seperti burung dan kegembiraan itu padam dengan kemunculan semula Tajul Ashikin yang menuntut janjinya. Malah menggugat cinta Mira Ezuryn pada Amel…Tajul Ashikin lelaki yang kejam! Manusia tidak berperikemanusiaan! Tapi benarkah begitu? Mira Ezuryn tidak sedikit pun menyelami hati nurani bekas suaminya itu. Padanya Tajul Ashikin lelaki yang tidak layak untuk dicintai…Dan janji yang termetarai mengikat kisah dia dan Tajul Ashikin semula.

            Lima tahun yang lalu, Tajul Ashikin memanng seorang lelaki yang kejam dan tidak berperikemanusiaan. Dia memerangkap Mira Ezuryn dengan ikatan perkahwinan. Dia jua membinasakan perniagaan papa Mira Ezuryn. Kenapa dia lakukan itu semua? Kerana perasaan cinta pada gadis itu yang tersimpan di hati. Dia jatuh cinta pandang pertama. Dia kembali kerana hanya untuk Mira Ezuryn…Pada dia Mira Ezuryn hanya milik dia.

            Hati Mira Ezuryn sekeras kelikir. Apa jua yang Tajul Ashikin lakukan kesetiaannya pada Amel tetap utuh sehinggalah berlakunya peristiwa tidak diduga itu…

            “Jiwa dan ragaku hanya untuk dia yang aku cintai…”

1 comment:

  1. baca sinopsis da menarik.... novel ni da di bukukan ke? atau akan d siarkn di blog?

    ReplyDelete