Tab Menu

Followers

Tuesday, August 9, 2011

Terpukau Seribu Rindu

Ada seorang pembaca bertanya. Bila mahu buat novel macam Siti Rosmizah. Saya hanya tersenyum. InsyaALLAH pasti suatu hari nanti saya akan buat novel 'genre' agak berat seperti novel pertama saya Kuintai Cinta Di Dalam Rahsia. Maka lahirlah 'Terpukau Seribu Rindu' - 'Mahligai Air Mata' - 'Takdir Cinta luka' dan 'Tangisan Sekeping hati' serta 'Bourgenvilla' Kenapa saya banyak menghasilkan e-novel sebab saya suka menulis dan suka mencari idea baru. Anda boleh pilih e-novel yang anda ingin baca dan menarik pada anda. Saya akan habiskan e-novel 'Takdir Cinta Luka dan Mahligai Air Mata' dalam masa terdekat nanti. insyaALLAH lepas raya setelah manuskrip Queen Control disiapkan sepenuhnya.

Elanor - Watak utama dalam Terpukau Seribu Rindu. (Dalam novel ini tiada masalah kaya atau tidak kaya atau kahwin paksa ia lebih menyentuh tentang hati dan perasaan, tentang kebencian dan kedukaan, dendam dan rindu, mampukah ianya menjadi satu?) Dalam mengubat kelukaan atas tindakan ibu tiri yang tidak mengakui kehadirannya dia membawa diri ke pelusuk bumi asing di bumi sakura (Jepun)

Haqq - Watak utama lelaki. Keceriaan yang dipamerkan hanya emnutup kelukaan dan kedukaan di hati. Seorang anak yatim yang tidak pernah tahu siapa ibu bapanya. Haqq dan Elanor bertemu dan bercerita. Sikap sopan santun Haqq menarik minat Eleanor dan dalam diam Elanor menyukai Haqq. Namun perasaan itu hanya terpendam di hati kerana Eleanor takut meluahkan rasa cinta itu kepada Haqq. Dia tidak sanggup terluka.




Takdir Cinta Luka : Kisah cinta yang tidak kesampaian antara Batrisyah dan Faliq. Saya paparkan kisah sedih di akhir ceritanya. Realiti kehidupan ini kita tahu tidak semua pentas lakonan itu berkahir dengan gelak dan ketawa. Macam mana dengan yang berduka nestapa? Macam mana yang terpaksa menerima perpisahan dari si dia yang disayangi? Maam dengan kesudahan yang mengundang air mata kita? Saya tahu ramai pembaca tidak suka kisah yang berakhir dengan kesedihan namun saya tetap ingin mencuba untuk membuatkan air mata anda mengalir.


Batrisyah - Dia gadis yang rela berkorban demi orang-orang yang dia sayangi hingga melukai hatinya sendiri. Dia mudah memaafkan biarpun hatinya sekeras kelikir. Sehingga akhir hayatnya Batrisyah tetap menyayangi Faliq biarpun Faliq membencinya kerana salah faham. Dia rela demi hati ibu Faliq dan dia tidak mahu Faliq menjadi anak derhaka.

Faliq - Dia yang tidak menaruh ahti pada gadis seperti Batrisyah akhirnya tidak mampu menipu perasaan cinta yang lahir di hati. Faliq kecewa kerana Batrisyah menipunya dan membuat tuduhan melulu terhadap gadis itu atas hasutan ibunya. Setelah kematian Batrisyah barulah segla tembelang ibunya pecah. Dia ingin jujur pada dirinya di saat akhir dia diijabkabulkan dengan gadis pilihan ibunya.  "Pusara ku di sisi Batrisyah"





Mahligai Air Mata

Kisah si gadis buta bernama Qaseh Fatihan yang dilahirkan sebagai anak luar nikah terpaksa hidup denngan cacian dah hinaan masyarakat sekeliling. Cintanya Harith tidak kesampaian apabila Harith kemalangnan dan hilang ingatan. Qaseh Fatihan membawa hati yang terluka dan redha dengan ketentuan Ilahi. Ery Fitri pula mencintai adik sendiri - Ilyana dan hampir berkahwin. Ilyana pula mengalami tekanan jiwa dan sukar menerima kenyataan. Ery Fitri seakan berdendam dengan cinta dan dia tidak pernah serius bercinta dengan seorang perempuan. Hati dan cintanya masih pada Ilyana.Pertemuan Ery Fitri dengan Qaseh Fatihan telah mengubah persepsi Ery Fitri terhadap cinta. Adakah cinta mereka hingga ke mahligai bahagia? Atau sekadar berada di persimpangan?


2 comments:

  1. tak sabar nk tnggu semua cita akak nie... yg paling trtunggu takdir cinta luka... suka sngt3 crita tu..:)) All The Best Kak...

    ReplyDelete
  2. wow!!! terkedu sat.. cam semuanya heavy type je citer2 ni.. kena sediakan kotak tisu banyak2 ni... :-)

    ReplyDelete